ФАКТОРИ СТВОРЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНО БЕЗПЕЧНОГО ПРОСТОРУ ВІДОМЧИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Автор(и): Щербата В. Г.
Місце роботи:
кандидат психологічних наук, доцент,
доцент кафедри психології,
Академія Державної пенітенціарної служби, м. Чернігів, Україна
ORCID: 0000-0002-1541-7605
Мова: українська
Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2020. № 1 (4): 127–136
https://doi.org/ 10.32755/sjeducation.2020.01.127
Висвітлене у статті дослідження присвячене аналізу проблеми психологічної безпеки відомчих закладів вищої освіти. Здійснено аналіз факторів, які є загрозою психологічно безпечному освітньому простору в цілому і зокрема освітньому простору зі специфічними умовами організації навчально-виховного процесу. Проаналізовано соціальні, педагогічні, психологічні та інші чинники, які перешкоджають забезпеченню психологічно безпечного освітнього простору відомчих закладів вищої освіти. Представлено різні підходи до виділення його факторів.
Ключові слова: освітній простір, психологічна безпека, психологічна безпека освітнього простору, фактори психологічної безпеки, курсант, відомчі заклади вищої освіти.
Список використаних джерел
- Баева И. А., Волкова Е. Н., Лактионова Е. Б. Психологическая безопасность образовательной среды: учебное пособие. Москва, 2009.
- Лактионова Е. Б. Представление педагогов-психологов о рисках в образовательной среде. Безопасность образовательной среды / под ред. Г. М. Коджаспирова. Москва: Экон-Информ, 2008. 158 с.
- Фоминых Е. С. Психологические барьеры участников образовательных отношений в инклюзивном пространстве. Концепт. № 23. С. 57–61. URL: http://e-koncept.ru/2017/470266.htm.
- Балл Г. Понятие адаптации и его значение для психологии личности. URL:http://www.vash-psiholog.info/obsh/8-2010-04-09-20-26-17/48-2010-04-11-13-49-32.html/
- Юрченко Л. Г Обеспечение психологической безопасности участников инклюзивного образовательного процесса. Историческая и социально-образовательная мысль. 2016. T. 8, № 5. С. 189–194.
- Березина Т. Н. Формирование эмоциональной безопасности образовательной среды (психолого-педагогические аспекты). Современное образование. 2015. № 1. С. 53–68.
- Рубцов В. В., Баева И. А. Психологическая безопасность образовательной среды как условие психосоциального благополучия. Безопасность образовательной среды: сборник статей. Москва, 2008. С. 5–11.
- Специальная педагогика: учебное пособие / под ред. Н. М. Назаровой. 7-е изд. Москва: Академия, 2007. 400 с.
Повний текст .pdf