АНАЛІЗ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ АНГЛІЙСЬКОЇ ЯК ІНОЗЕМНОЇ МОВИ (ДОСВІД ЄС ПЛАТФОРМИ ‘IC ENGLISH’)
Автор(и): Набок А.І., Борисенко І.В.
Місце роботи:
Набок А.І.,
кандидат філологічних наук,
доцент кафедри іноземних мов,
Академія Державної пенітенціарної служби, м. Чернігів, Україна
ORCID: 0000-0002-3696-9505
Борисенко І.В.,
кандидат педагогічних наук,
доцент, завідувач кафедри іноземних мов,
Академія Державної пенітенціарної служби, м. Чернігів, Україна
ORCID: 0000-0002-1191-3126
Мова: англійська
Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2020. № 2 (5): 150–163
https://doi.org/10.32755/sjeducation.2020.02.150
Експансивний характер розвитку та розповсюдження англійської мови у світі швидко надав їй статусу мови міжнародного спілкування, знаної як глобальної або «lingua franca». Вказане положення англійської мови підкріплюється її домінуванням у сфері політики, мас-медіа, культури, торгівлі та науки. Глобалізаційні процеси, які супроводжувались широким поступом англійської мови та слугували його причиною, вплинули на попит кадрів з відповідними знаннями у сфері міжнародної комунікації. З огляду на зростаючу потребу в працівниках, які володіють англійською мовою, на часі є питання підготовки фахівців, здатних успішно навчати конкурентоздатних спеціалістів. Відповідно, важливим є пошук оптимальних методів навчання іноземної мови дорослих студентів.
Мета статті. Метою цієї розвідки є огляд та представлення валідних характеристик основних методів навчання англійської як іноземної мови, а також опис ключових орієнтирів індивідуально спрямованої інноваційної освітньої платформи Євросоюзу, впровадженої sui generis, з використанням попередніх методологічних здобутків для підвищення результативності у сфері навчання дорослих.
Методи. Для досягнення поставленої мети дослідження було використано дескриптивний метод, який дозволив описати релевантні характеристики основних методів навчання англійської як іноземної мови; залучення порівняльно-історичного методу сприяло встановленню їхніх діахронічних закономірностей; порівняльний метод був використаний для виокремлення спільних та відмінних рис у методологічних підходах до навчання та вивчення англійської як іноземної мови.
Результати. У розвідці запропоновано авторське розуміння методу та підходу у царині викладання англійської як іноземної мови, сформоване з урахуванням наявних дефініцій; виокремлені визначні риси граматичного, прямого, аудіолінгвального методів комунікативного та методу тотальної (повної) фізичної реакції, закцентована специфіка навчання дорослих англійської як іноземної мови; представлені особливості інноваційного проєкту «IC-ENGLISH».
Практична цінність. Практична цінність статті полягає в можливості застосування прикладних здобутків проєкту «IC-ENGLISH» під час навчання англійської як іноземної мови на основі представленої психотипної диференціації студентів та відповідно розроблених практичних завдань.
Ключові слова: методи викладання англійської мови, іноземна мова, метод, підхід, IC платформа англійської мови, типи навчання дорослих.
Список використаних джерел
- Richards, J. and Schmidt, R. (2010), Longman Dictionary of Language Teaching and Applied Linguistics, 4th ed., Harlow, Pearson Education.
- Richards, J. and Rodgers, T. (2014), Approaches and methods in language teaching: A description and analysis, 2nd ed., New York, NY, Cambridge University Press.
- Larsen-Freeman, D. and Anderson M. (2013), Techniques & Principles in Language Teaching, 3rd ed., Oxford, Oxford University
- Celce-Murcia, M. (2014), “An overview of Language teaching methods and approaches”, in Celce-Murcia, M., Brinton, D., and Snow, M. (Ed.), Teaching English as a Second or Foreign Language, Cengage Learning, рр. 2–
- European Commission (2015), Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment, Cambridge, United Kingdom, Cambridge University Press.
- Stern, H. (2001), Fundamental Concepts of Language Teaching, New York, Oxford University Press.
- ‘Approach’, available at: https://www.teachingenglish.org.uk /article/approach (accessed 30 October 2020).
- Harmer, J. (2007), The Practice of English Language Teaching, 4th ed., Pearson, Longman.
- Howatt, A.P.R. and Widdowson H. (2004), A History of English Language Teaching, 2nd ed., Oxford, Oxford University Press.
- Banciu, V. and Jireghie A. (2012), Communicative Language Teaching. The Public Administration and Social Policies Review.
- Farsia, L. (2017), “Re-conceptualizing Communicative Language Teaching through Socio-Cultural Perspective”, Englisia, Vol. 3, 2, рр.119–128. https://doi.org/10.22373/ej.v3i2.1137
- Zhao, H. (2016), “Innovation of English teaching methods”, Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Vol. 85, рр.343–
- English, L. and Mayo, P. (2012), “Adult education and the state: Gramsci, the historical materialist tradition and relevant others”, European Journal for Research on the Education and Learning of Adults, 3(1), рр.11–27. https://doi.org/10.3384/rela.2000-7426.rela0050
- McKay H. (2012), Teaching adult second language learners, New York, Cambridge University Press.
- IC-English Platform, available at: https://ic-english.eu (accessed 30 October 2020).
- Konak, A., Clark, T. K. and Nasereddin M. (2014), “Using Kolb’s Experiential Learning Cycle to improve student learning in virtual computer laboratories”, Computers & Education, Volume 72, рр. 11–22. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.10.013
- Moss, D. (2006), Second language acquisition in adults: From research to practice, available at: www.cal.org/caela/esl_resources/digests /SLA.html/ (accessed 30 October 2020).
- Cambridge Advanced learner’s Dictionary, available at: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/essential-american-english/method.
- Longman Dictionary of Contemporary English, available at: https://www.ldoceonline.com/dictionary/method.
- Merriam-Webster Dictionary, available at: https://www.merriam-webster.com/dictionary/method.