КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ЩОДО ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Автор(и): Гетта В. Г., Єрмак С. М.
Місце роботи:
Гетта В. Г.,
кандидат педагогічних наук,
професор кафедри технологічної освіти та інформатики,
Чернігівський національний університет«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка,
м. Чернігів, Україна;
Єрмак С. М.,
кандидат педагогічних наук, доцент,
учений секретар,
Академія Державної пенітенціарної служби, м. Чернігів, Україна
Мова: українська
Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2019. № 1 (2): 33–42
https://doi.org/10.32755/sjeducation.2019.01.028
Проаналізовано дидактичні та методичні засади запровадження в закладах вищої освіти компетентнісного підходу щодо навчання й виховання студентів. Розглянуто основні його поняття – компетентність, компетентнісний підхід, ключові компетентності, предметні компетентності, предметні та інші.
Запропоновано авторську структурно-функціональну модель впровадження компетентнісного підходу в освітній процес закладів вищої освіти. Визначено її складові та умови ефективного використання.
Обґрунтовано власну точку зору щодо формування змісту навчального процесу через компетентнісний підхід. Виходячи з досвіду і теоретичних міркувань рекомендовано його формувати на принципах фундаменталізації, гуманізації та демократизації, застосувавши сучасні наукові знання.
Ключові слова: компетентність, ключові компетентності, предметні компетентності, компетентнісний підхід.
Список використаних джерел
- Лебедев О. Е. Компетентностный подход в образовании. Школьные технологии. № 5. С. 3–12.
- Андреев А. Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыты философско-методичного анализа. Педагогика. № 4. С. 19–27.
- Савченко А. М. Аспекты компетентности. Директор школы. № 6. С. 40–48.
- Бібік А. М. Компетентнісний підхід: рефлексійний аналіз застосування. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Київ: К.І.С., 2004. С. 47–52.
- Бондар С. М. Компетентність особистості – інтегрований компонент навчальних досягнень учнів. Біологія і хімія в школі. 2003. № 2. С. 8–9.
- Шишов С. Н. Компетентностный подход в образовании: международный аспект. Відкритий урок. № 17. С. 20–21.
- Фишман Н. С. Подходы к оценке уровня сформированности ключевых компетентностей учащихся. Методист: научно-методический журнал. № 2. С. 13–16.
- Пометун О. К. Компетентнісний підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти. Рідна школа. № 1. С. 65–69.