«СОФТ СКІЛЗ» У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ДЕРЖАВНОЇ КРИМІНАЛЬНО-ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Автор(и): Співак В. В.

Місце роботи:

Співак В. В.,

доктор філософських наук, доцент,

Пенітенціарна академія України

(14000, Україна, м. Чернігів, вул. Гонча, 34,

e-mail: hortussapientia@gmail.com)

ORCID: 0000-0002-1681-8486

 

Мова: українська

Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2024. № 2(13): 209–219

https://doi.org/10.32755/sjeducation.2024.02.209

Анотація

У статті досліджено значення «софт скілз» (м’яких навичок) для професійної діяльності працівників Державної кримінально-виконавчої служби України. Розглянуто основні компоненти, такі як комунікативні навички, емоційний інтелект та стресостійкість, які є ключовими для ефективної роботи в умовах високого рівня стресу і складних міжособистісних взаємодій. Автор підкреслює важливість розвитку цих навичок для гарантування безпеки, зниження рівня конфліктів та підтримання професіоналізму на високому рівні. Висвітлено питання щодо необхідності інвестування в навчання та розвиток м’яких навичок для підвищення ефективності роботи служби та покращення атмосфери в місцях позбавлення волі.

Ключові слова: софт скілз, комунікативні навички, емоційний інтелект, стресостійкість, професійна діяльність, Державна кримінально-виконавча служба України.

Список використаних джерел

  1. Бондарчук В. Емоційна стійкість як невід’ємний компонент професійної компетентності персоналу пенітенціарної системи України. Кримінально-виконавча система України та її роль у розбудові правової і соціальної держави: матеріали X заочної Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Чернігів, 02 грудня 2022 р.) / гол. ред. О. М. Тогочинський ; Академія Державної пенітенціарної служби. Чернігів : Академія ДПтС, 2022. C. 29–32.
  2. Борисенко Є., Павленко Ю., Бруневич В. Взаємодія hard skills та soft skills у процесі формування фахових компетентностей слухачів ТВВ «Хмельницька філія Академії Державної пенітенціарної служби». Кримінально-виконавча система: Вчора. Сьогодні. Завтра. № 2 (12). С. 83–92.
  3. Гарань Н., Замороцька В. Soft skills як складник підготовки майбутнього фахівця у закладі вищої освіти. International scientific journal «Grail of Science». № 28. С. 328–331.
  4. Гоулман Деніел. Емоційний інтелект. Харків : Vivat, 2018. 512 с.
  5. Гоулман Деніел. Емоційний інтелект. Харків : Клуб сімейного дозвілля, 2020. 400 с.
  6. Зінорук А. Сутність поняття «комунікативні уміння». Молодь і ринок. № 3–4 (201–202). С. 196–201.
  7. Карузо Девід, Саловей Пітер. Емоційний інтелект керівника. Київ : Самміт-книга. 296 с.
  8. Кірдан О., Кірдан О. Формування soft skills здобувачів вищої освіти в освітньому процесі закладу вищої освіти. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. 2021. Вип. 2 (6). С. 152–160
  9. Муравйова І., Мар’янко Я., Осадча А. Soft skills у сучасних реаліях української освіти. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 32. Т. 1. С. 108–112.
  10. Повстин О., Козяр М. Значення «soft skills» у формуванні управлінської компетентності фахівців у галузі безпеки людини. Вісник ЛДУБЖД. № 20. С. 122–127.
  11. Ракітнянська Л. Сутність та зміст поняття «емоційний інтелект». Педагогічний процес: теорія і практика. № 4 (63). С. 35–42.
  12. Шпак М. Стресостійкість особистості в дискурсі сучасних психологічних досліджень. Габітус. 2022. Вип. 39. С. 199–203.

[collapse]

Повний текст

©2024. Пенітенціарна академія України