ЄВРОПЕЇЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОЇ СПРАВИ: МОЖЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ

Автор(и): Бурак В. Г.

Місце роботи:

Бурак В. Г.,

докторка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри

готельно-ресторанного та туристичного бізнесу,

Херсонський державний університет

(73003, Україна, м. Херсон, вул. Університетська, 27,

e-mail: burak_valia@ukr.net)

ORCID: 0000-0001-9085-9000

Web of Science-Author: AAG-7822-2021

Scopus-Author: 57200816800

 

Мова: українська

Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2024. № 2(13): 28–40

https://doi.org/10.32755/sjeducation.2024.02.027 

Анотація

Метою дослідження є аналіз можливостей і перспектив застосування штучного інтелекту для європеїзації професійної підготовки майбутніх фахівців у сфері готельно-ресторанної справи.

Для досягнення цієї мети нами поставлено кілька завдань: дослідити європейські стандарти професійної підготовки фахівців; оцінити сучасні тренди в застосуванні штучного інтелекту в освіті; виявити можливості й виклики інтеграції AI в освітній процес професійної підготовки майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи.

Під час наукового пошуку застосовано комплекс методів: бібліографічний, аналізу й синтезу задля вивчення психолого-педагогічної літератури (теоретичні). Використано монографічний метод – для логічного викладу отриманих результатів.

Результати. Досліджено європеїзацію професійної підготовки майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи України як важливий етап адаптації національної системи освіти до міжнародних стандартів. Розглянуто основні стандарти через часткову характеристику низки документів. Охарактеризовано виклики європеїзації, а саме: стандарти й акредитацію, оновлення навчальних планів і програм, кадровий ресурс, фінансування. Ви­окремлено можливості європеїзації професійної підготовки майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи, серед яких покращення якості освіти, можливість міжнародних стажувань та обмінів, підвищення престижу професії майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи та ймовірне залучення інвестицій. Досліджено роль штучного інтелекту в професійній освіті. Доведено важливість AI завдяки реалізації низки інноваційних рішень, які можуть значно покращити освітній процес, а саме: адаптивні навчальні системи, віртуальні симулятори, системи управління навчанням.

Висновки. Основні результати дослідження показують, що застосування штучного інтелекту має великий потенціал для європеїзації професійної підготовки у сфері готельно-ресторанної справи. Перспективи по­дальших досліджень можуть охоплювати вивчення впливу AI на конкретні аспекти освітнього процесу, розвиток нових технологій для освітніх цілей та аналіз довгострокових ефектів інтеграції AI на ринок праці.

Ключові слова: професійна підготовка, майбутні фахівці, готельно-ресторанна справа, заклад вищої освіти, штучний інтелект, європеїзація.

Список використаних джерел

  1. Brynjolfsson E., McAfee A. The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. New York, London : W. W. Norton & Company, 2014. URL: https://edisciplinas. usp.br/pluginfile.php/4312922/mod_resource/content/2/Erik%20%20The%20Second%20Machine%20Age.pdf (дата звернення: 10.08.2024).
  2. Daugherty P. R., Wilson H. J. Human + Machine: Reimagining Work in the Age of AI. Boston : Harvard Business Review Press, 2018. URL: https://hbr.org/webinar/2018/08/human-plus-machine-reimagining-work-in-the-age-of-ai (дата звернення: 10.08.2024).
  3. European Qualifications Framework. European Commission, 2018. URL: https://europass.europa.eu/system/files/2020-05/EQF% 20Brochure-EN.pdf. (дата звернення: 10.08.2024).
  4. European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET). European Commission, 2015. URL: https://efvet.org/european-credit-system-for-vocational-education-and-training-ecvet (дата звернення: 10.08.2024).
  5. Hemachandran K. Artificial Intelligence for Business: What You Need to Know about AI for Business and the Future of Work. Routledge, 2020. URL: https://www.routledge.com/Artificial-Intelligence-for-Business-An-Implementation-Guide-Containing-Practical-and-Industry-Specific-Case-Studies/K-Rodriguez/p/book/9781032415079?srsltid=Afm BOorgLR_5J_qsKL4Kb6-89cTVksF7MuGZjPPL9nANl6NYwMr9TnzZ. (дата звернення: 10.08.2024).
  6. Marr B. Artificial Intelligence in Practice: How 50 Successful Companies Used AI and Machine Learning to Solve Problems. Wiley, 2019. URL: https://bernardmarr.com/wp-content/uploads/2022/05/ Artificial-Intelligence-in-Practice-Esampler-1.pdf (дата звернення: 10.08.2024).
  7. Schwab K. The Fourth Industrial Revolution. World Economik Forum, 2016. URL: https://law.unimelb.edu.au/__data/assets/pdf_file/ 0005/3385454/Schwab-The_Fourth_Industrial_Revolution_Klaus_S.pdf (дата звернення: 10.08.2024).
  8. Tolochko S. Reforming of the Ukrainian educational system in the context of transborder integration into the world academic space. ScienceRise: Pedagogical Education. № 2 (35). Р. 8–13.
  9. Tolochko S., Bordiug N., Knysh І. Transversal competencies of innovative entrepreneurship professionals in lifelong education. Baltic Journal of Economic Studies. Vol. 6, № 3. Р. 156–165.
  10. Tuning Educational Structures in Europe: Final Report. URL: https://tuningacademy.org/wpcontent/uploads/2014/02/ TuningEUI _Final-Report_EN.pdf (дата звернення: 10.08.2024).

[collapse]

Повний текст

©2024. Пенітенціарна академія України