МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ НА ТЕМУ «ДОЗВІЛЛЯ (КІНО ТА ТЕАТР)» ДЛЯ КУРСАНТІВ ПЕРШОГО РОКУ НАВЧАННЯ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ПСИХОЛОГІЯ» АКАДЕМІЇ ДЕРЖАВНОЇ ПЕНІТЕНЦІАРНОЇ СЛУЖБИ
Автор(и): Шендерук О. Б.
Місце роботи:
Шендерук О. Б.,
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри іноземних мов,
Академія Державної пенітенціарної служби
(14000, Україна, м. Чернігів, вул. Гонча, 34,
e-mail: Shenderuk1@ukr.net)
ORCID: 0000-0003-4147-327Х
Мова: українська
Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2023. № 2(11): 240–252
https://doi.org/10.32755/sjeducation.2023.02.240
У статті порушується проблема навчання курсантів першого року навчання спеціальності «Психологія» Академії Державної пенітенціарної служби іноземній мові, яке позиціонується як іншомовна освіта. Остання розглядається в термінах формування в користувачів мови нової міжкультурної свідомості як здатності бачити у собі і своєму співрозмовникові носіїв певних культур, готових зрозуміти інший спосіб життя й мислення, поважати право на культурну «іншість», толерантно ставитися до цінностей і поведінкових моделей в іншій культурі, протидіяти стереотипам та упередженням, переосмислювати власний культурний багаж. Парадигма сучасної іншомовної освіти будується на основі принципу діалогу культур; критичного ставлення до усталених тверджень; відкритого обміну думками на основі взаєморозуміння й поваги до культурного розмаїття. Формулюється бачення сучасного заняття з іноземної мови як джерела мультикультурної інформації. Визначено та обґрунтовано методичні стратегії іншомовного навчання, що сприятимуть ефективному формуванню в курсантів професійної комунікативної компетенції та оптимізують процес навчання іноземної мови у групах з різним рівнем мовленнєвої підготовки. Вивчена та проаналізована психолого-педагогічна та методична література з досліджуваної теми; застосовано емпіричні методи: цілеспрямоване спостереження за навчальним процесом; інтерв’ювання та порівняння. Запропоновано методичні стратегії організації роботи з курсантами першого року навчання спеціальності «Психологія» Академії Державної пенітенціарної служби на засадах диференційованого підходу.
Ключові слова: англійська мова, курсанти першого року навчання, спеціальність «Психологія», методична розробка, іншомовна освіта.
Список використаних джерел
- Rajathurai Nishanthi. “The importance of learning English in today world”. International Journal of Trend in Scientific Research and Development. 2018. No. 5, Volume 3. Issue 1 (Nov – Dec). Р. 871–874. https://doi.org/10.31142/ijtsrd19061
- Місечко О. Є. Міжкультурна парадигма іншомовної освіти: що криється в деталях? Вісник КНЛУ. Серія Педагогіка та психологія. 2018. Вип. 29. C. 62–71.
- Литвин С., Пермінова В., Сікалюк А. Навчання іноземної мови здобувачів вищої освіти у різнорівневих групах. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» ім. Т. Г. Шевченка. 2021. Вип. 14–15 (170–171). C. 191–
- Набок А., Борисенко І. Особливості змісту дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування» для підготовки фахівців другого рівня освіти (на прикладі спеціальності «Психологія»). Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки. № 1 (8). С. 131–140. https://doi.org/10.32755/sjeducation.2022.01.131
- Yukhymchuk S. Going to the cinema. English. 2006. No. 46 (335). Р. 3–4.
- Hill L. A. Elementary Stories for Reproduction. Oxford University Press. No. 196. Р. 64.
- Вчимо англійську по фільмам. URL: https://www.youtube. com/watch?v=LLHaR5JHYJI (дата звернення: 23.07.2023).