ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОТИДІЇ ФІЗИЧНОМУ БУЛІНГУ
Автор(и): Ткаченко І.В.
Місце роботи:
Ткаченко І.В.,
старший викладач
кафедри фізичної підготовки,
Пенітенціарна академія України
(14000, Україна, м. Чернігів, вул. Гонча, 34,
e-mail: ivantkach1974@ukr.net)
ORCID: 0000-0002-4621-777х
Мова: українська
Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2024. № 1(12): 282–293
https://doi.org/10.32755/sjeducation.2024.01.282
Останнім часом дуже багато уваги в суспільстві приділяється проблемі булінгу, тобто цькуванню. Перш ніж вести мову про протидію цьому явищу, треба зрозуміти, що це таке, причини булінгу, різницю між булінгом серед дітей, підлітків і дорослих.
Така проблема як булінг завжди була, є і буде, бо у світі завжди були, є і завжди будуть люди, які прагнуть за рахунок приниження інших людей підвищити свій статус або у своєму середовищі зайняти більш високі позиції, або ж просто помститися за будь-що, вказуючи жертві на її місце, тим самим демонструючи іншим членам групи, що з ними може бути в разі непокори.
Мета статті – розкрити сутність поняття «булінг» та засоби протидії насильству.
Методологія дослідження базується на аналізі теоретичної структури поняття «булінг» і практичних знань у галузі самозахисту.
Результати дослідження та висновки. Автор статті розкриває психологічні та фізичні аспекти протидії булінгу засобами морально-вольових і фізичних якостей та зазначає необхідність постійного покращення психічного й фізичного здоров’я людини.
Ключові слова: булінг, насильство, фізична слабкість, психологічна стійкість.
Список використаних джерел
- Бойчук П. М. Булінг як соціально-психологічне явище у сучасному освітньому просторі. Академічні студії. Серія «Педагогіка». 2021. Вип 3. Ч. 2. С. 10– 16.
- Булінг: міфи та реальність : методичні рекомендації / укладач В. В. Потуремець; Полтавська обласна бібліотека для юнацтва ім. Олеся Гончара. Полтава, 2020. 20 с.
- Булінг. Ситуація в Україні. Дитячий фонд ООН UNICEF, 2016. URL: https://www.stopbullying.com.ua/adults/statistics (дата звернення: 15.03.2024).
- Кириченко В. Шкільний булінг: причини, наслідки, протидія. Управління освітою. 2018. № 12. С. 6–41.
- Єфремова Г. Л. Профілактика насильства в сім’ї та профілактика дитячої жорстокості в освітньому середовищі. Виховна робота в школі. 2018. № 3. С. 36–39; № 6. С. 11–46; № 7. С. 2–25; № 9.
- Прібиткова Н. Булінг у закладах освіти: поняття, структура, причини та шляхи подолання. Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави. Харків, 2017. С. 58–61.
- Слесь Г. В. Насильство серед учнів. Як його уникнути чи як йому протидіяти? Педагогічна майстерня. 2019. № 2. С. 30–35.
- Соболь Є. Ю., Корнійченко А. О. Булінг в освітньому середовищі –детермінанти та форми. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Право. № 8. С. 4–9.
- Шевченко О. О. Що таке булінг? Профілактика та подолання проявів булінгу в дитячому середовищі (тренінгові заняття для керівників МО, класних керівників). Виховна робота в школі. 2016. № 6. С. 48–55.