ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАЧІВ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ ДО РОБОТИ У СЕНСОРНО ЗБАГАЧЕНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Автор(и): Попович О. М.
Місце роботи:
Попович Оксана Михайлівна ,
кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри дошкільної та спеціальної освіти,
декан педагогічного факультету,
Мукачівський державний університет
( 89600, Україна, м. Мукачеве, вул. Ужгородська, 26,
e-mail: ksysha31071984@ukr.net
ORCID: 0000-0002-0321-048X
Researcher: ID AAJ-92 45-2021
Язык: українська
Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2023.
№ 1(10): 192–204
https://doi.org/10.32755/sjeducation.2023.01.192
Анотація
У поданій статті обґрунтовано педагогічні умови формування готовності майбутніх вихователів дітей раннього віку до роботи в сенсорно збагаченому середовищі закладу дошкільного освіти , а саме : інтеграція гуманітарних дисциплін з дисциплінами методично-практичної підготовки, необхідні для здійснення подальшої професійної діяльності майбутніми вихователями у групах дітей; забезпечення практичної реалізації здобутих знань, умінь та навичок у сенсорно збагаченому середовищі закладу дошкільної освіти; активізація творчого потенціалу студентів шляхом залучення до взаємодії з дітьми, батьками, колегами, спираючись на різні функції комунікації; моделювання освітніх ситуацій, спрямованих на оволодіння студентами рефлексивним проектуванням сенсорно збагаченої середовища. Вибрані нами педагогічні умови забезпечують ефективну підготовку майбутніх вихователів в закладах вищого освіти та сприяють формуванню готовності майбутніх вихователів до професійної діяльності, що є надзвичайно актуальною проблемою сьогодення.
Ключові слова: педагогічні умови, професійна підготовка, вихователь закладу дошкільної освіти, діти раннього віку, сенсорно збагачена среда.
Список використаних джерел
- Болюбаш Н. М. Фактори та умови формування професійної компетентності майбутніх економістів засобами інформаційного середовища Moodle. Інформаційні технології та засоби навчання . 2010. №3 (17). URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/ 246/232 (дата звернення: 27.01.2023). https://doi.org/10.33407/itlt.v17i3.246
- Васянович Г. П. Методологічні контексти педагогічної науки на сучасному етапі її розвитку. Педагогіка та психологія професійної освіти: науковий пошук, проблеми, перспективи: матеріали науково-практичної конференції (м. Львів, 23 квітня 2013 р.). Львів: Сполом, 2013. С. 7–28.
- Великий тлумачний словник сучасної української мови / устр. і голів. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь: Перун, 2003. 1440 с.
- Гельжинська Т. Я. Педагогічні умови формування організаційної компетентності майбутніх учителів технологій. Імідж сучасного педагога . 2017. № 8 (177). С. 29-32.
- Професійна освіта : словник : навч. посібник / уклад. С. У. Гончаренко та ін.; за ред. Н. Г. Нічкало. Київ: Вища школа, 2000. С. 142-143.
- Гончаренко С.У. Український педагогічний енциклопедичний словарь . 2-ге вид., доповн. й виправл. Рівне : Волинські обереги, 2011 . 519 с.
- Гончаренко С. У. Педагогічні закони, закономірності, принципи. Сучасне тлумачення. Рівне: Волинські обереги, 2012. 192 с.
- Дубич К. В. Особистісно орієнтоване виховання здобувачів освіти в умовах соціокультурної середовища вищого навчального закладу : дис. … канд. пед. наук: 13.00.07 / Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля. Луганськ, 2007. С. 67-168.
- Житник Н. В. Організаційно-педагогічні умови підготовки бакалаврів економіки у коледжі ІІ рівня акредитації : дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Криворізький державний педагогічний університет. Кривий Ріг, 2002.
- Зимовець О. А. Педагогічні умови формування професійних умінь майбутніх учителів гуманітарних дисциплін засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2015. № 4. С. 102–104.
- Козяр М. М., Козловська І. М. Науково-педагогічний словник. Львів : Сполом, 2011. 216 с.
- Костюшко Ю. О. Педагогічні умови підготовки майбутнього вчителя до міжособистісної взаємодії в ситуації конфлікту : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Житомирський державний університет імені Івана Франка. Житомир, 2005. С. 89–127.
- Купенко О. В. Система формування проєктної компетентності майбутніх фахівців соціальної роботи у процесі професійної підготовки : дис. д-ра пед. наук : 13.00.04 / Сумський державний університет; Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія. Суми – Хмельницький, 2021. С. 88–178.
- Литвин А., Мацейко О. Методологічні засади поняття «педагогічні умови». Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 4. С. 43–63.
- Літвінчук С.Б. Педагогічні аспекти напрямків сучасної освіти. Наукові записки. Серія: Педагогіка і психологія. Вип. 6. Ч. 1. Вінниця : РВВ ДП «Державна картографічна фабрика». 2002. С. 8–10.
- Литвин А., Мацейко О. Методологічні засади поняття «педагогічні умови». Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. № 4. С. 44–67.
- Манько В. М. Дидактичні умови формування у студентів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін. Соціалізація особистості : збірник наукових праць Національного педагогічного університету ім. М. Драгоманова. Київ : Логос, 2000. Вип. 2. С. 153–161.
- Матійків І. М. Психологічні умови формування професійної компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів сфери обслуговування : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. Івано-Франківськ, 2008. 245 с.
- Методологічні засади педагогічного дослідження : монографія / Є. М. Хриков, О. В. Адаменко, В. С. Курило та ін.; за заг. ред. В. С. Курила, Є. М. Хрикова; Держ. закл. «Луган. нац. ун-т імені Тараса Шевченка». Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2013. 248 с.
- Новий тлумачний словник української мови: у 3 т. Т. 3/ уклад. В. Яременко, О. Сліпушко. Київ: Аконіт, 2005. 863 с.
- Острянська О. А. Формування комплексних педагогічних умінь у майбутніх учителів початкових класів: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Харківський державний педагогічний університет імені Г. С. Сковороді. Харків, 2002. 24 с.
- Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: навч. посібник / за ред. І. О. Зязюна, О. М. Пєхоті. Київ: Видавництво А.С.К., 2003. 240 с.
- Словник-довідник з професійної педагогіки / за ред. О. В. Семенової. Одеса: Пальміра, 2006. 364 с.
- Філософський енциклопедичний словарь / В. І. Шинкарук (гол. ред.) та ін. Київ: Абрис, 2002. 742 с.
[collapse]
Повний текст .pdf