ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ ВЕЛИКОБРИТАНІЇ

Автор(и): Гнидюк О.П.

Місце роботи:

Гнидюк О.П.,

кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри фізичної підготовки та особистої безпеки,

Національна академія Державної прикордонної служби України

імені Богдана Хмельницького, м. Хмельницький, Україна

ORCID: 0000-0003-3154-1697

 

Мова: українська

Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2022. № 1(8): 69–80

https://doi.org/10.32755/sjeducation.2022.01.069

Анотація

З огляду на трансформацію системи військової освіти України, викликає інтерес досвід професійної та фізичної підготовки офіцерського складу у військових закладах освіти Великобританії.

Метою статті є узагальнення організаційно-педагогічних засад професійної та фізичної підготовки офіцерів збройних сил Великобританії.

Британські збройні сили є одними з найбільших збройних сил у Європі, вони повністю професійні й добровільні. Попри те що концепція національної безпеки Британії акцентує увагу на протистоянні новим загрозам інформаційного століття, фізична підготовка офіцерського складу в закладах військової освіти є одним із пріоритетних завдань.

З’ясовано, що у Великобританії накопичено інноваційний досвід, який може бути використаний для розробки системи неперервної фізичної підготовки офіцерів-прикордонників. Програми фізичної підготовки офіцерських кадрів збройних сил Великобританії охоплюють загально розвивальну гімнастику, легку атлетику, плавання, футбол, бокс, дзюдо. Крім того, в частинах сухопутних військ, призначених для безпосередньої участі в бойових діях, програми фізичної підготовки доповнюються подоланням перешкод, вивченням прийомів рукопашного бою. Обов’язковим елементом є так званий «курс пригод», який містить комплекс прийомів і дій щодо пересування важкодоступною місцевістю, подолання природних і штучних перешкод в умовах виконання тактичних завдань.

Фізична підготовка майбутніх співробітників поліції в навчальних центрах має практико-орієнтований характер. Це біг на короткі й середні відстані, вміння застосовувати спеціальні прийоми під час затримання підозрілих осіб та ін.

Ключові слова: система фізичної підготовки, офіцерські кадри, військові школи і коледжі, військова освіта, збройні сили Великобританії, види спорту.

Список використаних джерел

  1. Шумовецька С., Діденко О., Луцький О. Професійна підготовка співробітників прикордонної служби Сполучених Штатів Америки та європейських країн. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні науки, 2021. Т. 25, № 2. С. 207–224. URL: https://doi.org/10.32453/ pedzbirnyk.v25i2.792 (дата звернення: 20.04.2022).
  2. Балендр А. Професійна підготовка фахівців з охорони кордону в країнах Європейського Союзу: теорія і практика: монографія. Хмельницький: вид-во НАДПСУ, 2020. 504 с.
  3. Бородин Ю. А. Особенности организации физической подготовки в высших военных учебных заведениях стран НАТО. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports. № 3. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-organizatsii-fizicheskoy-podgotovki-v-vysshih-voennyh-uchebnyh-zavedeniyah-stran-nato (дата звернення: 20.04.2022).
  4. Наговіцин О. П. Особливості проведення військової підготовки у країнах НАТО та збройних силах США. Сучасні тенденції та перспективи розвитку фізичної підготовки і спорту у Збройних Силах України, правоохоронних органах, рятувальних та інших спеціальних служб на шляху євроатлантичної інтеграції України: матеріали III міжнар. наук.-практ. конференції (Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, 21–22 листопада 2019 р.). Київ: НУОУ, 2019. 416 с.
  5. Скворок І. М. Підготовка офіцерів запасу в зарубіжних країнах. Військова освіта. № 1. С. 207–216. URL: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/ vios_2013_1_26.pdf (дата звернення: 20.04.2022).
  6. European Union Common Security and Defence Policy. URL: https://webarchive.nationalarchives.gov.uk/ukgwa/20121018104526/http://www.mod.uk/DefenceInternet/AboutDefence/Organisation/KeyFactsAboutDefence/EuropeanDefence.htm (дата звернення: 20.04.2022).
  7. Defence Academy of the United Kingdom. URL: https://www.da.mod.uk/ (дата звернення: 20.04.2022).
  8. Сандхерст: еще один одесский курсант окончил британскую военную академию и принял участие в Параде Суверена. Думская. URL: https://dumskaya.net/news/segodnyashniy-parad-v-korolevskoy-voennoy-akadem-140731/ (дата звернення: 20.04.2022).
  9. Навчання у британській військовій академії: інсайд від українського курсанта. АрміяInform. / URL: https://armyinform.com.ua /2021/01/navchannya-u-brytanskij-vijskovij-akademiyi-insajd-vid-ukrayinskogo-kursanta/ (дата звернення: 20.04.2022).
  10. Рябчук В. В. Международное военно-спортивное сотрудничество и физическая подготовка иностранных армий: монография. Санкт-Петербург, МО РФ, 2011. 188 с.
  11. Галин Д. Военная академия министерства обороны Великобритании (2014). Fact Military. URL: http://factmil.com/publ/strana/ velikobritanija/voennaja_akademija_ministerstva_oborony_velikobritanii_2014/9-1-0-353 (дата звернення: 20.04.2022).
  12. Фіногенов Ю. С. Світовий досвід адаптації системи фізичного виховання військовослужбовців в умовах сучасного реформування збройних сил. Науковий вісник МДУ імені В. О. Сухомлинського. Миколаїв, 2011. Вип. 1.33. URL: http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/files/ 43.pdf (дата звернення: 20.04.2022).
  13. Физическая подготовка армии Великобритании. URL: http://www.uznaem-kak.ru/fizicheskaya-podgotovka-armii-velikobritanii/ (дата звернення: 18.01.2022).

[collapse]

Повний текст .pdf

©2024. Пенітенціарна академія України