CONCEPTS OF CURRICULUM IN PEDAGOGICS ABROAD

Автор(и): Борисенко І. В., Ігнатович Т. З.

Місце роботи:

Борисенко І. В.,

кандидат педагогічних наук,

завідувач кафедри іноземних мов,

Академія Державної пенітенціарної служби, м. Чернігів, Україна;

Ігнатович Т. З.,

старший викладач кафедри іноземних мов,

Академія Державної пенітенціарної служби, м. Чернігів, Україна

Мова: англійська  

Науковий вісник Сіверщини. Серія: Освіта. Соціальні та поведінкові науки 2018. № 1 (1): 151–161

https://doi.org/10.32755/sjeducation.2018.01.151

Анотація:

У статті досліджено курикулуму в освітніх системах Європейських країн та визначено підходи до класифікації його типів, рівнів та напрямів розвитку. З’ясовано, що концептуальні засади змісту освіти Сполученого Королівства визначає теорія курикулуму.

На основі вивчення британської науково-педагогічної літератури виокремлено типи курикулуму: предметно-орієнтований, суспільно орієнтований, дитино-центрований; курикулум як зміст, курикулум як процес, курикулум як продукт. Акцентовано увагу на класифікацію його рівнів, а саме: повний, прихований, запланований і отриманий, офіційний і неофіційний виміри. Наведені визначення акцентують важливість прихованого курикулуму як засобу, за допомогою якого школи привносять соціальний контекст в офіційно затверджений курикулум у процесі його трансляції учням.

Проведений аналіз дозволяє конкретизувати науковий зміст терміна «курикулум» з метою забезпечення ефективності навчального процесу.

Ключові слова: курикулум, концепт, теорії курикулуму, типи, рівні, Європейські освітні системи.

Список використаних джерел

  1. Lokshyna, O. (2009), Content of School Education in the European Union Countries (the second half – beginning of the 20th century): мonograph, Bohdanova A. M., Kyiv, p. 82.
  2. Lokshyna, O. (2009), “Development of curriculum in European school education”, Conference Proceedings on Pedagogical education: theory and practice, Kamianets-Podil., Vyp. 2, pp. 22–29.
  3. Structure, functions and models of using modernized Curriculum, available at: http://www.cartier.md/upload/File/istorie_pag(1).pdf.
  4. Kieran, Egan, (2003), “What is Curriculum? “, Journal of Canadian Association for Curriculum Studies, Vol. 1. No. 1, spring 2003, available at:https://jcacs.journals.yorku.ca/index.php/jcacs/…/15651(accessed 20 December 2018).
  5. Ross, A. (2000), Curriculum: Construction and Critique, GBR: Falmer Press, Limited, London, p. 8.
  6. Klepko, S. (2006), Philosophy of education in European context: monohrafiia, POIPPO, Poltava.
  7. Braslavsky, C. (2003), The Curriculum, IBE, Paris.
  8. NCCA, (1999), National Council for Curriculum and Assessment. Primary School Curriculum. Introduction, Government Publication Sale Office, Dublin. Introduction,availableat:https://www.mutah.edu.jo/userhomepages/drmajali/t1.html.
  9. Scott, D. and Lawson, H. (2002), Citizenship education and curriculum / edited by. International perspectives on curriculum studies, Ablex Publishing, London.
  10. Boland, T. (1995), Primary Prospects. Development in Primary Education in Some European Countries. A Quest to Facts, Trends and prospects, National Institute for Curriculum Development (SLO), Enschede.
  11. Thijs, A. (2009), Curriculum in Development, Netherlands Institute for Curriculum Development (SLO), Enschede, the Netherlands.
  12. Jackson, P. W. (1990), Life in Classroom, Teachers College Press, New York.
  13. Dewey, John (1998), Experience and Education: The 60th Anniversary Edition. Kappa Delta Pi: West Lafayette IN.
  14. Plachotnyk, O. (2007), “Curriculum as a discourse” in Klepko S. (Ed.), “Challenge for Ukraine: designing framework for general secondary education (national curriculum) for the 21th century”, Conference Proceedings, June 26 – 27, 2007, Kyiv, pp. 117–122.
  15. The Newsom Report (1963), Half Our Future, Central Advisory Council for Education, Her Majesty’s Stationery Office, London, available at: http://www.educationengland.org.uk/documents/newsom/.
  16. Blyth, W. A. L. (1968), English Primary Education: A Sociological Description, Taylor & Francis, London.
  17. Blenkin, G. M. and Kelly, A. V. (1998), “Early childhood education: a developmental curriculum” in Moyles, J. and Hargreaves, L. (Ed.), The Primary Curriculum: Learning from international perspectives, Routledge Falmer, London, pp. 28–42.
  18. Meyer, J. W., Kamens, D., Benavot, A., Cha, Y-K. and Wong, S-Y (1992), School knowledge for the masses. World models and national primary curricular categories in the twenties century, Vol. 19, The Falmer, Washington and London, p. 86.

[collapse]

| Повний текст.pdf

©2024. Пенітенціарна академія України