ПОТЕНЦІЯ ПРОФІМАЛЬНОГО І НЕТ-ФОРМАЛЬНОГО EDUCATION IN THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCE, LEADERSHIP QUALITIES ТА LEADERSHIP ПОТЕНТІАЛЬНИК ВІД СПЕЦІАЛІСТІВ В МІЛІТАРНІ ВІДПОВІДНОСТІ ТА СЕКТОРІВ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ОБЛАСТЬ ITENTIARY SYSTEM OF UKRAINE
Автор (s): Ihnatiuk OA, Reznik SM, Solodovnik TO, Sereda NV
Work place :
Ihnatiuk OA,
Doctor of Science (Pedagogy), Professor,
Profesor of Department of Pedagogy and Psychology of Social Systems
Management of the academician I. Ziaziun, Kharkiv, Ukraine;
ORSID: 0000-0002-5710-7752
Reznik SM ,
PhD in Pedagogy, Associate Professor,
Associate Professor of Department of Pedagogy and Psychology of Social Systems
Management of the academician I. Ziaziun, Kharkiv, Ukraine;
ORSID: 0000-0001-8310-1242
Солодовник TO ,
PhD in Pedagogy, Associate Professor,
Associate Professor of Department of Pedagogy and Psychology of Social Systems
Management of the academician I. Ziaziun, Kharkiv, Ukraine;
ORSID: 0000-0002-7772.993878
Sereda NV ,
PhD in Art Sciences, Associate Professor,
Associate Professor of Department of Pedagogy and Psychology of Social Systems
Management of the academician I. Ziaziun, Kharkiv, Ukraine;
ORSID: 0000-0001-8472-0117
Language: Ukrainian
Scientific Herald of Sivershchyna. Series: Education. Social and Behavioural Sciences 2023. № 1 (10): 105-124
https://doi.org/10.32755/sjeducation.2023.01.105
Globalization and rapid transformational amendments of society require the formation of modern professional competences, leadership qualities and leadership potential from specialists of all spheres of society, включаючи specialists of military specialties of sector country’s security. Education, як formal і non-formal, грати в key role у формуванні, розробці і improvement of professional competences, leadership qualities and leadership potential. Це форма освіти, тільки до нормативного компонента освітніх програм і можливості для навчання індивідуальної освіти стратегії через selective disciplines, що дозволяє вам формувати конкурентоспроможний specialist, мобільний, з внесок професійно важливих якостей, перспективних outlo acumen, the ability до analyze the production situation, ready to successful solve everyday battles and professional tasks. Система неформального навчання, яка може включати систему поліпшення кваліфікації specialists (teachers, staff of institutions, etc.), може скористатися потребами specialists в придбанні величезних професійних шкіл в майбутньому в labor market, soft, hard, meta skills. Досвідомість практики є досконалістю ефективності розвитку професійної компетенції, юрисдикції якості і юрисдикції потенційних спеціалістів у муніципальних specialities of security, protection, security sector and specialists of the law enforcement penitentiary system formal and non-formal education of the experience of the National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”. Методологія ґрунтується на рефлексіях взаємовідносин між методологічними прикладами (компетентні, systemic, acmeological, особистісно-орієнтовані) до вивчення процесів розвитку ефективності професійної компетентності, юрисдикції qualitys і юрисдикції потенційних спеціалістів , Охорона, охорона сектора і specialists of правові подолання бойової системи через прісьмий з потенційних формальних і неформальних освіта практики Національного технічного університету (Kharkiv Polytechnic Institute) (hereinafter NTU «KhPI»). Scientific novelty . Наведені дослідження дозволили вам визначити, що потенційна форма і неформальна освіта в розробці професійної компетенції, юрисдикції якості і юрисдикції потенційних фахівців у муніципальних specialities of security, protection, security sector and specialists of pensity inforce умови NTU «KhPI» для тренування specialists for educational program 011 master’s level and advanced training through participation in the seminar «Modern Pedagogical Sciences in Education» at the International Pedagogical School. Conclusions. Результати дослідження вважаються власниками ‘опозиції, що впливають на важливість, роль, і influence of potential of formal and no formal education in development of professional competence, leadership qualities, and leadership potential of specialists in military specialties of security, protection Захист сектору, і specialists of the low enforcement and penitentiary system of Ukraine. Це є освітою освітніх категорій у вигляді лекцій, seminars, практики, тренування, pedagogical workshops, які дозволяють вводити в principles of thescientific approaches as systemic, competent, acmeological, personal-oriented, encourageapplications професійна компетенція, юрисдикція якості і діяльність потенційних, буде сприяти подальшому поліпшенню професійного знання, Key words : military specialists, leadership qualities, leadership potential, penitentiary personnel, professional competence. References