PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL PROBLEMS OF ASSESSING OF HIGHER EDUCATION OBTAINERS DURING DISTANCE LEARNING

Author (s): Tretiak О.S., Chebonenko SO, Moshta IM

Work place :

Tretiak О.S. ,

Doctor of Sciences (Pedagogy), Professor,

Professor of the Department of Pedagogy and Methods of Teaching

History and Social Disciplines, TG Shevchenko National University Chernihiv Colehium, Chernihiv, Ukraine

ORCID: 0000-0001-6124-2597

 

Chebonenko SO ,

PhD in Pedagogy, Associate Professor,

Associate Professor of Department of Pedagogy and Humanities,

Academy of the State Penitentiary Service, Chernihiv, Ukraine

ORCID: 0000-0002-5049-6556

 

Moshta IM ,

Phd in Pedagogy, Academic Secretary,

Academy of the State Penitentiary Service, Chernihiv, Ukraine

ORCID: 0000-0003-4425-4785

 

Language: Ukrainian

Scientific Herald of Sivershchyna. Series: Education. Social and Behavioural Sciences 2023. № 1 (10): 252-267

https://doi.org/10.32755/sjeducation.2023.01.252

Summary

Матеріали зображені літератури роботи відомих людей з високим освітою в класах, зроблених з повною дистанційною освітою технологіями і досліджують психологічні і педагогічні проблеми, що визначають свої освітні заходи, педагогічні умови, які будуть сприяти формуванню дітей academic integrity.

Визначення матеріал є analyze factors, що influence the evaluation of high education obtainers during distance learning and determine the pedagogical conditions that will contribute to formation of their motivation to master the educational material and independent presentation of obtained results.

Methodology of the article. Вивчення психологічних і педагогічних проблем дистанційного навчання вищих навчальних закладів, пов’язаних з об’єктом дослідження: знання, освітлення і можливості. Вона була впевнена, що оцінка високих навчальних закладів під час дистанційного навчання мусить виконувати контроль, didactic, corrective, і motivational функцій. Це встановлений, що оцінки інструментів і контрольні заходи повинні орієнтуватися на проблеми, пов’язані з дистанційною освітою і забезпечують можливості для студентів, щоб виміряти їх прогрес в освіті і сприяти ним до майстра програмного матеріалу. Це буде демонструвати те, що поточний і кінець оцінки школярів’ вивчають результати повинні бути засновані на окремих моделях, використання проблем зайнятості, виконання практичних дій, випробування в короткому періоді часу,

Теоретична основа дослідження є humanistic pedagogy and teaching methods. Results. Основні психологічно-педагогічні проблеми, що впливають на досліди, що вивчають школярі, що займаються дистанційним освітленням (virtual environment, software, ediated communication, обмежений ee contact, великі суми повідомлень, високі вимоги освітян, etc.) It has been proven that evaluation depends on: the use of clear evaluation criteria; stimulating students for independent demonstration of knowledge and skills; setting tasks by the teacher in acordcordance with the technical capabilities of each student; establishing feedback and reflection of the teacher on completed tasks; use of problem situations, practice-oriented tasks, tests; correction of answers, etc.

Практична signifiance of obtained results lies in fact that this help the teacher to choose methods of assessment of high education obtainers during distance learning, which allow for current and final control their knowledge, skills and abilities with viol.

Key words : поточні і фінальні оцінки великих навчальних закладів, дистанція навчання, академічної integrity, психологічних і pedagogical проблем дистанційного навчання, оцінки інструментів і методів demonstrating ведення літератури за допомогою students під час дистанційного навчання.

References

  1. Буков, В.Ю., Кухаренко, ВМ, Сиротенко, НХ, Рибалько, О. В. і Богахов, Ю. M. (2008), Distance course creation technology: manual, Millenium, Kyiv.
  2. Bublyk, VV (2018), Через дистанційну освіту та e-learning, Scientific notes of National University «Kyiv-Mohyla Academy». Series: Computer Science, Vol. 1, pp. 4–9.
  3. Vasylenko, Yu. M. Формування і розвиток дистанційного навчання в Україні, доступне на: https://www.sworld.com.ua/konfer28/612.pdf (accessed 12 January 2023).
  4. Hryvko, А. V. (2020), Проблеми оцінювання освітніх заходів у школі в умовах дистанційного освітлення під час пандемічного, театрального і практичного пізнання соціальних процесів менеджменту: матеріалів XXIII ступеня і практичних конференцій (San Francisco (USA) ), 29–30 June 2020), pp. 182–184, available at: https://lib.iitta.gov.ua/721501/1/tezy2.pdf (accessed 10 January 2023).
  5. Mukoviz, О. P. (2012), Розвиток дистанційного освітлення в pedagogical theory and practice, Pedagogical education: theory and practice, Issue 12, pp. 109-114.
  6. Miastkovska, М. О. (2015), Global trends in development distance education and prospects for Ukrainian, Collection of scientific works of Kamianets-Podilskyi National University of Ivan Ohienko, Issue 21, pp. 256-258.
  7. Ukraine (2014), На високому навчанні : Право Ukraine date 07.2014, № 1556-VII, Vidomosti of the Verkhovna Rada, Kyiv.
  8. Ukraine (2017), On education : Право України називається 05.09.2017, № 2145-VIII, Vidomosti of the Verkhovna Rada, Kyiv.
  9. Третьяк, О. С., Chebonenko, S. О. і Ianchenko, Т. V. (2022), Розклад навчання в інститутах високої освіти: історично-педагогічні та театральні літератури, Педагогічна Herald of Severshchyna. Series: Social and behavioral sciences, № 1 (8), pp. 213–229. https://doi.org/10.32755/sjeducation.2022.01.208
  10. Третіак, О. С., Чебоненко, С. О. і Мошта, І. М. (2021), pedagogical conditions for formation of communicative competence of future specialists in socionomic professions, Scientific Herald of Severshchyna. Series: Education. Social and behavioral sciences, № 1 (6), pp. 133-147. https://doi.org/10.32755/sjeducation.2021.01.133
  11. Ushkalenko, І. М. and Zelinska, Yu. S. Distance education in high her educational institutions of Ukraine and other countries of the world, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2018/63.pdf (accessed 15 January 2023).
  12. Chebonenko, S. О. (2022), Didactic principles of distance learning, Current issues of theory and practice in the field of law, education, social and behavioral sciences – 2022: матеріали з наукової та практичної конференції (Chernihiv, 20 June 2 ), Academy of the State Penitentiary Service, Chernihiv, pp. 254-257.
  13. Andersson A. Seven Major Challenges for E-Learning in Developing Countries, Додаткова освіта eBIT, Sri Lanka, pp. 1–14, available at: http://oru.diva-portal.org/smash/get/diva2:201280/FULLTEXT01.pdf (accessed 12 January 2023).
  14. Babakova, L., Kolovska, T. and Konstantinidu, K. Distance вивчати на академічних мотиваціях школярів від особливостей в області мистецтв, національних конференцій на новаторствах в школі і освіті (соціальні науки), доступні на: https: // www.researchgate.net/publication/355736978_influence_/of_distance_learning_on_the_academic motivation_of_students_from_specialties_in_the_field_of_arts (accessed 18 January 2023).
  15. Budi Hermanto, Y. і Agustini Srimulyani , V. Записи про Online Learning During the Covid-19 Pandemic, Jurnal Pendidikan dan Pengajaran, № 54 (1), available at: https://www.researchgate.net/publication/352042637_The_ -19_Pandemic (accessed 20 January 2023). https://doi.org/10.23887/jpp.v54i1.29703
  16. Dhull, K. і Dhull, H. Advantages і Disadvantages Online Learning, Bhartiyam International Journal of Education & Research, 11, Issue II, available at: http://www.gangainstituteofeducation.com/5.%20Advantages.pdf (accessed 03 February 2023).
  17. Fojtik, R. (2018), Problems of Distance Education, ICTE Journal, 14–23, можна знайти на: https://www.researchgate.net/publication/326545984_Problems_of/_Distance_Education (accessed 04 February 202). https://doi.org/10.2478/ijicte-2018-0002
  18. Venkataraman, S. Проблеми з онлайновими класами, International Journal of Academic Research Reflector, Vol. 9, No. 6, pp. 1–3, available at: https://www.researchgate.net/publication/348447927_PROBLEMS_OF_ONLINE/_CLASSES (accessed 09 February 2023).
  19. Zounek, J. and Sudický, P. (2013), Heads in Cloud: Pros і Cons of Online Learning; 58–63, available at: https://www.researchgate.net/publication/311807840_Heads_in_the_Cloud_Pros_and_Cons_of_Online_Learning (accessed 06 February 2023).

[collapse]

Full text .pdf

©2024. Penitentiary academy of Ukraine