DIRECTIONS OF IMPROVING THE QUALITY OF FUTURE OFFICERS’ TRAINING AT MILITARY HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Author (s): Станішевскій А.А.

Work place :

Станішевскій А.А. ,

Adjunct of Practical Psychology and Pedagogy Department,

Lviv State University of Life Safety, Lviv, Україна

ORCID: 0000-0002-4414-0000

 

Language: Ukrainian

Scientific Herald of Sivershchyna. Series: Education. Social and Behavioural Sciences 2023. № 1 (10): 235-251

https://doi.org/10.32755/sjeducation.2023.01.235

Summary

Матеріал є розвиненою в topical problem reforming military education of Armed Forces of Ukraine at the principles of military specialists’ training in NATO member countries. Головні tendences improvement of quality education within military highher educational institution determined. Study показав, що поточна система військової освіти потребує поліпшення в контексті гарантії її якості. Це означає, що загальна військова освіта повинна бути сприйнята як результат військового навчання, і майно військової високої освіти, як guarantor of quality.

Improving quality of professional training of future tactical-level officers of Armed Forces is significant scientific and pedagogical problem, which involves solving number of issues, in particular, improving regulatory and legal framework of military education, intensification of educational активність військової високої освіти інститутів і optimization інших ones, etc. Висока спроможність і прагнення до ефективного виконання дій з метою захисту материнської влади і до участі в міжнародній громадській cooperation є основою officers’ professional activity. Наслідуючи якість військової освіти повинні бути врегульовані відповідно до правової рамки. Для проведення офіцерів of Ukrainian Armed Forces, NATO standards related to requirements for knowledge, abilities, skills,

Так, враховуючи peculiarity of modern training of tactical-level officers, як добре, як стандарти військової освіти в управлінні NATO member countries, продовжуючи основні напрямки для того, щоб поліпшити якість future officers : Comprehensive consideration and implementation of models for guaranteeing the quality of military education according to NATO standards; сприятлива motivation of cadets towards professional development; updating the material and technical base of military higher educational institutions; improvement of psychological support; і створення освітньої quality department в організаційної та структури структури військової високої освіти. Due to the implementation of these proposals, соціальний статус школярів на високому майновому освітньому інституті буде збільшення, який буде сприяти формуванню високоякісних, надійних офіцерів збройних сил України в Україні, які беруть участь в житті. У цілому, це буде вплив на популярність військової освіти і загального зображення військової служби.

Key words : військова освіта, високою військовою освітньою інституцією, якістю медичної освіти, компетенції, кадетами, NATO standards.

References

  1. Busel, VT (Ed). (2001), Big explanatory dictionary of modern Ukrainian language, Kyiv, Irpin: Perun.
  2. Hrynkiv, OO (2019), Мілітарна освіта, як компонент охорони сервісу і боротьба з діяльністю border service of Ukraine, Мілітарна освіта і наука: сучасної та майбутньої: Матеріали XV стилістики і практики практики (Kyiv, 29 November 2019), Vol. 2, pp. 14–19.
  3. ISO 9000:2015, Quality management systems. Requirements /National standard of Ukraine. View. Officer, Kyiv : UkrNDNC.
  4. Zelnytskyi, AM (2012), The higher military education – проблемою quality assurance, Bulletin of National Defense Academy of Ukraine, № 1 (26), pp. 23–25.
  5. Zelnytskyi, AM (2017), Higher military education: basics of ensuring and guaranteeing quality of training of military specialists, Bulletin of National Aviation University, № 10, pp. 65–69. https://doi.org/10.18372/2411-264X.10.12484
  6. Zelnytskyi, AM (2017), Conceptual bases of quality training guaranteeing of future officers of Armed Forces of Ukraine in highher military educational institutions, Cherkasy University Bulletin, № 6, pp. 71–83.
  7. General Staff of Armed Forces of Ukraine (2021), Інструкції на організації та провадженні професійних військових шкіл (temporary): VKP 7-00(01).01, available at: https://nuou.org.ua/ assets/ documents/instruktsiia-kursiv-prof-osvity-211011.pdf (accessed at 20 January 2023).
  8. Алімпієв, А.М., Толок, І.В., Літвіненко, Н.І., і Толок, І.В. (Ед.). (2017), Monitoring quality of military specialists training in highher military educational establishments and military educational subdivisions higher educational institutions of Ukraine Armed Forces, Ivan Kozhedub Kharkiv National Air Force University, Kharkiv.
  9. Zelnytskyi, AM (Ed.) (2018), Організаційні та методичні принципи адаптації та впровадження інноваційних pedagogical technology and techniques used in military educational institutions of leading NATO countries in the educational process of HMEI, MEU IHE of Ministry of Defense Ukraine: SRW Report (Conclusions): № 0118U000240. Kyiv.
  10. Poltorak, ST (2017), Методологія штату управління системою високої військової освіти, Теорія і практика державного управління, № 2 (57), pp. 1–6.
  11. Ukraine (2014), На високому навчанні: Право України, Verkhovna Rada of Ukraine, 1556-VII, доступне на: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (accessed at 12 January 2023 ).
  12. Skopenenko, OI and Tsymbalyuk, TV (Eds.) (2006), Modern dictionary of foregin words, Dovira, Kyiv.
  13. Ustymenko, O., Kaposloz, H., і Poltorak M. (2019), Retrospective analysis training specialists for armed forces of Ukraine in system of highher military education through prism of anti-terrorist operation, Military education , №1 (39), pp. 214–226.
  14. Freidson, E. (2001), Professionalism: The Third Logic, University of Chicago Press, Chicago.
  15. Grant, G. (2018), How Ukraine може будувати army to beat Putin, Kyiv Post, доступна на: https://www.kyivpost.com/article/opinion/oped/glen-grant-ukraine-can-build- army-beat-putin.html (accessed at 20 January 2023).
  16. Hersh, M. (2017), Professional Ethics and Social Responsibility: Military Work and Peacebuilding, IFAC-PapersOnLine, № 50 (1), 10592-10602. https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2017.08.1316
  17. Johnson-Freese, J. (2012), The Reform of Military Education: Twenty-Five Years Later, Orbis, № 56, pp. 135-153. https://doi.org/10.1016/j.orbis.2011.10.007
  18. Duraid, J., і Hubert, A. (Eds.) (2019), Professional Military A Cross-Cultural Survey, Peterlang, Berlin.
  19. Waggener, A. (2015), Joint Professional Military Education. A Retrospective of the Skelton Panel, Joint Force Quarterly, № 77, pp. 55–59.

[collapse]

Full text .pdf

©2024. Penitentiary academy of Ukraine